Лавандові поля Провансу

Побачити знамениті лавандові поля в Провансі - це була моя мрія вже кілька років. А коли ще виконуватися мріям, як не на день народження? 🙂 Цього року ми думали, куди краще поїхати - до Англії на кінські перегони в Аскот або в Прованс у Франції. Вибрали Прованс, але до останнього дня сумнівалися, коли цвіте лаванда в Провансі?

Лаванда 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Перед поїздкою в Прованс для повноти сприйняття рекомендую почитати книги Пітера Мейла, а також подивитися фільм "Хороший рік". Фільм подивилася, а з книг поки прочитала тільки "Рік в Провансі", пошукаю інші. Пітер Мейл переїхав жити з Англії в Прованс і в іронічному тоні пише про свої враження, про життя в Провансі, його жителів і визначні пам'ятки. Під час нашої поїздки не раз згадувала його книгу і помічала: "Так! Все так і є! "🙂

У цю поїздку по Провансу ми вирішили обстежити тільки північну частину - Люберон або Верхній Прованс, проїхатися по мальовничих селах, подивитися на лавандові поля і спробувати місцеве вино. Мені здається, що сюди потрібно їхати виключно на машині. Так, ми бачили автобусні зупинки (але жодного автобуса), бачили залізницю (але вона не так уже й близько до полів), бачили велосипедистів (але у кожного з них були такі кам'яні обличчя зі стиснутими зубами, що задоволення від красот Провансу вони явно не отримували). Зате з машиною можна проїхатися по "справжньому" Провансу, по всіх селах і містечках, зупинятися у будь-якого поля, заїжджати на все виноробні і ферми. Правда, водієві доведеться себе обмежувати в дегустаціях 🙂

Виноградники 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Насамперед ми забронювали готель в селі Гордий. Так як це був день народження, вирішили вибрати найкращий - La Bastide de Gordes, тим більше він як раз повинен бути відкритися після капітального ремонту. Але за тиждень до поїздки нам прислали лист абсолютно в дусі Провансу, що з ремонтом вони не встигають, але готові відшкодувати нам гроші і зробити знижку 30% на наступну бронювання. Звичайно, ми погодилися на знижку, так що в наступному році ми знову їдемо в Прованс! Будемо дивитися те, що не встигли в Любероне, і поїдемо в південний Прованс.

А в цей раз ми зупинилися на ніч п'ятниці в невеликому готелі біля села Sault, а другу в чудовому готелі-будинку bed breakfast в 3 км від Менерб. Називається він La Bastide de Soubeyras.

Готель у Провансі 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

У будинку є басейн, кілька кімнат, красиві галявини і чудовий вид з їдальні, де подають сніданок.

Басейн 🔍 View Larger Photo

Господарі живуть в цьому ж будинку разом зі своєю собакою і котом. Зустріли нас дуже душевно, прямо відчували ми себе не в готелі, а в гостях.

Наша кімната 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Ранок суботи ми почали з села Simiane la Rotonde. Знайшли там один-єдиний магазин, поснідали за 9 євро і зібралися їхати в Saint Saturnin les Aptes. Ось тут-то ми і побачили наше перше лавандове поле!

Лаванда в Провансі 🔍 View Larger Photo

А коли його об'їхали, з іншого боку побачили Simiane la Rotonde на скелі.

Місто на скелі 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Саме так і виглядають все прованські села - будиночки налаштовані по колу на вершині пагорба.

До Saint Saturnin les Aptes від Simiane la Rotonde їхати на машині півгодини. По дорозі проїжджали інші поля лаванди, виноградники, маки ...

Церква 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

В Saint Saturnin les Aptes піднялися на гору і подивилися старий млин.

Млин 🔍 View Larger Photo

Потім походили по руїнах замку і дійшли на самий верх до церкви. Якщо в прованської селі є замок, але він завжди на самому піку. Тобто взуття потрібно брати дуже зручну, щоб по камінню підійматися вгору.

Підйом 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Наступним містечком був Гордий (Gordes), той самий ми спочатку хотіли зупинитися. Він вважається одним з найкрасивіших містечок Франції.

Вулиця Горда 🔍 View Larger Photo

Чесно кажучи, центр міста великого враження не справив. До того ж там був такий потужний вітер, що мене просто здувало!

Гордий 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Зате на під'їзді до Горду, внизу ми виявили дуже гарний будиночок, можливо, теж готель, або господарі будинку просто ворота не замкнули, і я туди зайшла у двір.

Будиночок в Горді 🔍 View Larger Photo

Затишний дворик, сад, басейн, всюди квіти - просто казка.

Вид з двору 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

У Горді ми вирішили пообідати, але вибрали абсолютно невдалий ресторан. Я попросила порекомендувати мені якесь гарне місцеве вино. Принесли келих білого вина, яке я взагалі не змогла пити - прямо явно відчувався алкоголь і гіркоту, настільки воно було сухим. Попросила принести щось інше - точно такий же присмак. В результаті не змогла пити це вино, але в рахунок обидва келиха все одно включили, таке ось ставлення до туристів.

Ланч 🔍 View Larger Photo

З оглядових майданчиків в Горді можна побачити, де розташовані лавандові і виноградні поля, а потім проїхатися по ним.

Вид Провансу 🔍 View Larger Photo

Поля 🔍 View Larger Photo

Ми так запримітили кілька полів і змогли потім посмотерть на Гордий з іншого боку.

Гордий на тлі лаванди 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Купивши в сувенірному магазинчику лавандового мила і білих кухонних рушників з вишитою лавандою, ми поїхали дивитися найвідоміше абатство в Провансі - Абатство Сенанк.

Абатство Сенанк 🔍 View Larger Photo

Фотографії цього абатства зустрічаються досить часто, коли ставиш в пошуковик слова "лавандові поля Провансу".

У саме абатство можна зайти на екскурсію, але наша поїздка була вже дуже короткостроковій, тому ні в які музеї або на екскурсії ми не ходили. Тим більше, що завдяки інтернету і турагенства Абатство Сенанк користується величезною популярністю, і було єдиним місцем у всьому Провансі, де крім нас було ще два туристичних автобуса (один з українськими туристами, до речі), а на парковці не було вільних місць.

Наступна село - Fontaine de Vaucluse, уздовж якої тече річка з каскадами.

Fontaine de Vaucluse 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Тут є печери, які можна відвідати, водяний млин і гроти.

Млин 🔍 View Larger Photo

До гроту можна підійти, якщо піднятися вгору по стежці вздовж річки. Правда, сам грот обгороджений парканом, але навіть знак небезпеки не зупиняє бажаючих підійти ближче. Ми теж перемахнули через парканчик і ось, що побачили.

Грот 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

З Fontaine de Vaucluse поїхали в село Opedde le vieux. По дорозі зупинилися на дегустацію вина. Перепробувавши всі вино, що було в наявності, я вже почала думати, що в Провансі все вино однакове - з присмаком гіркоти, і навіть засмутилася.

Opedde le vieux - це село, по якій можна переміщатися тільки пішки, так як парковок в ній немає. Путівники по Провансу кажуть, що тут можна подивитися руїни старого замку. Біля підніжжя села розбитий парк, в ній самій є вулички, як з листівки.

Вуличка Провансу 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

А ось замок виявився закритий на реставрацію, про що ми дізналися, тільки піднявшись на самий верх гори.

Такий ось у нас вийшов насичений враженнями перший день в Провансі. Втомлені і задоволені ми приїхали в наш готель La Bastide de Soubeyras під Менерб. Заселилися, залишили речі і поїхали в ресторан La Veranda в Менерб, заброньований господарем готелю.

Готель на заході 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Ось цей ресторан я точно можу порекомендувати! Не знаю, що вже тут спрацювало - то чи в ньому насправді так добре ставляться до всіх клієнтів, чи то журнал з нерухомістю, який ми захопили в агенстві поруч. Гортаючи цей журнал і порівнюючи ціни з женевськими, ми раз у раз захоплювалися розкішними будинками "всього" за мільйон євро, уявляючи, скільки він би коштував у нас. Напевно, нас прийняли за потенційних нових жителів Провансу і намагалися нам сподобатися 🙂

Вечеря в Провансі 🔍 View Larger Photo

Як би там не було, але все було дуже смачно, поки не принесли стейки. Жувати з було неможливо, і ми попросили щось інше. З кухні прийшов схвильований кухар, забрав наші тарілки і приніс нову порцію відмінного м'яса. У підсумку з нас не тільки не взяли за "перший млинець", але ще і вартість десерту відняли з рахунку в якості компенсації. Так само нам там порадили гарне місцеве вино і розповіли, де його можна купити. Так що на наступний день ми ще заїхали на дегустацію в Domaine Ruffinatto в невеликий будиночок і привезли з неї додому кілька пляшок червоного і білого вина з Провансу - так репутація виноробного регіону в моїх очах була врятована 🙂

Будиночок дегустації 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Перед від'їздом додому ми не могли не заїхати в Лакост - один з найвідоміших прованських містечок. Хотіли подивитися на замок маркіза де Сада, але він був закритий у неділю.

Замок маркіза де Сада 🔍 View Larger Photo

Відразу при в'їзді в містечко нас зустрів такий милий ресторанчик у дороги.

Кафе в Лакост 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Лакост весь вимощений білими відполірованими камінням, всі дороги, стіни та будиночки приємного пісочного кольору.

Лакост 🔍 View Larger Photo

На підборах за таким містечку точно не походиш, я хоч і була на низькому ходу, але мої Jimmy Choo за цю поїздку добре постраждали. Так що вже краще щось спортивне одягайте на ноги для Провансу, тим більше для полів.

Дворик Лакоста 🔍 View Larger Photo

Лавандові поля Провансу, know abroad

Наші два дня в Провансі пролетіли дуже швидко, шкода було залишати таку красу! Все виявилося ще краще, ніж я собі уявляла, коли планувала поїздку. Незабутні враження після поїздки в Любероне гарантовані, особливо, коли цвіте лаванда в Провансі. Цікаво дізнатися думку тих, хто їздив в Прованс в рамках автобусного туру - так це цікаво? Не уявляю, як тут можна обмежувати себе в часі, слідувати в групі, не мати можливості зупинитися біля будь-якого вподобаного поля лаванди або ферми зі свіжими персиками, черешнями і помідорами!

Черешня 🔍 View Larger Photo

У Провансі точно не варто нікуди поспішати, інакше не вийде відчути його. І за одну поїздку його не впізнати. Той же Пітер Мейл живе вже кілька десятків років в Провансі, а все одно постійно відкриває для себе щось нове і пише нові книги ...

У формі нижче ви можете підшукати квитки в будь-яку країну. Пропонується кілька варіантів, з яких можна вибрати найдешевший. Також в формі можна знайти готелі.