Грачёвскій перевал, або 60 кілометрів по бездоріжжю на «Уралі»

Приблизне місце перевалу на карті.

Машина для цієї поїздки була виділена «Сочинський Національним парком». Машина «Урал-43206». Хто не знає, це двухмостовий «Урал» вагою 12 тонн.

Виїзд був запланований на 5:00, за нами повинні були приїхати на «Уралі». Сумки були зібрані з вечора. Набрали чого тільки можна було набрати. Дорога чекала далека. Продзвенів будильник, ми швиденько прокинулися, схопили важкі рюкзаки і на вихід. Вийшли ми, звичайно, раніше, на годиннику було 4:40. Через час ми почули «рев» нашого транспорту.

«Урал» в темряві.

Ми швидко завантажили речі в машину, де сиділи наші попутники, і рушили назустріч пригодами (а їх було достатньо). По дорозі нам треба було заправитися, так як дорога попереду була довга. Що ми і зробили, заїхали на заправку в п. Лазаревське.

Заправка в п. Лазаревське.

Заправка зайняла хвилин п'ять. Баки повні, тепер можна сміливо їхати в дорогу ... Спочатку дорога проходила по асфальтованому ділянці. Але як тільки ми з'їхали з асфальту, ми зупинилися. Водій спустив тиск в шинах до 1,4 атмосфер. І ми рушили далі. На нашому шляху було багато невеликих бродів, які були не перешкодою для нашого «Уралу». Проїхавши по руслу річки кілька кілометрів, ми вперлися в шлагбаум. Далі була охоронна зона. Щоб в'їхати на територію заповідника, нам треба було показати папери, взяті в «Сочинському Національному парку». Поки перевіряли документи, ми трохи розім'яли затерплі кінцівки, збігали в кущі, зробили свої справи і далі в путь. Після охоронної зони за нами слідом їхали знайомі люди на «Уазі». «Уаз» був в стокової комплектації «колгосп плюс» :), ніяких доробок для бездоріжжя.

Той самий «Уаз».

Дорога з кожним кілометром ставала все жахливішою і жахливіший. На одній з дільниць такої дороги ми застрягли. Хлопці на «УАЗі» не стали чекати нас, поки ми проїдемо, вони просто проїхали в іншому місці. Їх машина була на порядок менше за габаритами, і їм не склало праці проїхати між деревами. Так як міжколісних блокувань у нас не було, на вантажівці ми цей підйом так і не взяли після трьох спроб. Довелося шукати інше місце для підйому.

Об'їздів таких складних ділянок було велике у, але з нашими габаритами ми не проходили між деревами. Але, здавши назад, водій все-таки знайшов більш-менш підходящі місце, але, проїжджаючи на швидкості цю ділянку, ми порвали трохи тент. Але це дрібниці, він і так був весь порваний. Така його доля.

Їдемо далі. Проїхали ми ще деяку відстань, і машинка підвела нас ще раз. На цей раз невелика поломка. Злетів ремінь з гідропідсилювача керма. Пошкодили ми його гілками і брудом. Такого б не сталося, якби він розташовувався трохи вище. Але що робити, доведеться лагодити ... Але тут ще вийшов невеликий казус. Ящик з ключами і усі речі для ремонту був замкнутий, а ключ від замка, як на зло, зламали за день до поїздки. Втратили час на те, щоб відкрити ящик. Ось зламали абияк замок, взяли ремінь і тут знову проблема. Ремені були куплені не на «УРАЛ», а на «Жигулі». Смішно, звичайно. Водій в усьому вініл механіка гаража, в якому знаходиться авто. Але порившись в ящику, водій знайшов якийсь старенький ремінь. Ставили ми його так довго, що за нами утворилася невелика пробка з «уазика». Ремінь не хотів вставати на своє місце. Але через деякий час його поставили. Ставили його три людини. За час ремонту хлопці з «уазика» вирішили часу не втрачати даром і почали гуляти. Музон включили, горілочки налили, - і життя прекрасне. Нам теж пропонували, але ми відмовилися. Чи не п'ємо.

Грачёвскій перевал, або 60 кілометрів по бездоріжжю на «Уралі»
Ось така пробка утворилася за нами ...

Днище машини після їзди по бруду.

Але ось ремінь на місці, можна рушати. До перевалу залишалися лічені кілометри. Ми проїхали ці самі кілометри і ось ми на місці. Виїхавши з лісу, ми побачили всю красу природи. Гори тепер не над тобою, як зазвичай, вони у твоїх ніг. Це, звичайно, незвично.

Ми виїхали з лісу.

Прибули на місце ... розвантаження речей.

Ми зупинилися на невеликій галявині. На годиннику було 10:00. Виїзд назад був запланований на 15:00. Ми з братом пішли перекусити на свіжому повітрі. Повітря, звичайно, там щось. Дишіться легко. Взагалі, сюди ми їхали, щоб набрати чорниці, але від побаченого хотілося насолоджуватися красою природи і побільше обійти красивих місць. Чим ми і зайнялися.

Фоткати, оглядалися і дивувалися побаченому. Зробили привал, для того щоб перекусити. Перекусили і пішли далі. Детально писати про нашу ходьбі не буду, все буде ясно в фотозвіт після статті. Такі пейзажі треба, звичайно, фоткати на «зеркалку», але як є. Брат найближчим часом збирається придбати такий апарат. «Хворіє» фотками.

Ми відійшли на пристойну відстань від місця висадки. Тому треба було встигнути повернутися до запланованого часу. Тому ми повернули назад, чого дуже не хотілося. Занадто було все красиво і хотілося побільше побачити і зробити більше фоток.

Ось наближався час відправлення, ми були у нашого авто в запланований час. Виїхали трохи пізніше 15:00. По дорозі назад ми з братом влаштувалися не в кузові (там сильно трясе :(), а між кузовом і кабіною, місце для двох вистачило. І огляд був набагато краще, ніж з кузова авто. І огляд для фоток хороший.

Ось ми рушили назад. Фоткать братові в положенні, коли він однією рукою тримається, щоб не впасти, а інший тримає фотік, було важко. Але що не зробиш заради хороших фотографій. По дорозі назад нам довелося допомогти «уазика», який зламався і перегородив нам шлях. Щось з інжектором. Ми його могли, звичайно, просто протаранити, що нам якась комашка на дорозі :). Але ми люди. Ми його натовпом штовхнули на узбіччя, щоб проїхати і «зачепити» його. Ми взяли на буксир зламаний «уазик» і потягли його за собою, поки не вперлися в широку і глибоку колію від вантажівок. Водій «уазика» попросив його відчепити, щоб не пошкодити своє авто. Далі їх потягнув інший «Уаз». Вони поїхали по своїй колії, а ми по своїй.

Грачёвскій перевал, або 60 кілометрів по бездоріжжю на «Уралі»

«Уаз», який ми взяли на буксир. Розфарбування, до речі, нічого, але це йому не допомогло :).

По дорозі назад ми їхали завжди з гори, іноді зустрічалися невеликі підйоми на нашому шляху, ніяких проблем ми більше не спостерігали. Ось ми у того шлагбаума, через який нас впускали в заповідник. Проїхавши знову по руслу річки, ми зупинилися, перед виїздом на трасу ми відмили брудні фари, трохи походили, щоб перепочити від затяжного спуску.

Зупинка на річці ..., мийка фар перед виїздом на трасу.

Знову в путь. Ми з братом сіли вже в кузов, тому що на дорозі могли стояти «даішники». По трасі авто досить жваво розганяється, їхали ми в районі 90, може, і більше. Деякі легковика не могли нас наздогнати. Ось ми все ближче і ближче до дому рідного. По дорозі ми висаджували пасажирів, які їздили з нами на перевал.

На цьому хочу закінчити. Дякую всім тим, хто зміг прочитати цей відгук до кінця, і буду дуже радий, якщо когось зумів зацікавити нашої прекрасної і мальовничою природою Кавказу. Думаю, знайдуться бажаючі відвідати ці місця. Приїжджайте, не пошкодуєте. На землях Кавказу кожен може знайти щось приємне і дивне для себе. Тут безліч привабливих об'єктів для тих, хто любить подорожувати і прагне пізнати світ. Але, збираючись в дорогу, пам'ятайте, що найчастіше простору величезні і дороги далеко не завжди нагадують автобани. Не порушуйте правил дорожнього руху і будьте пильні на дорозі, запевняю, що від відпочинку ви отримаєте тільки позитивні емоції.

Це мій перший відгук, тому прошу строго не судити мене. Всі недоліки, якщо вони є, постараюся компенсувати фотозвітом. Ні цвяха Вам, ні жезла на дорогах!