бурштиновий полон

Цей напрямок ми подужали завдяки мінливою балтійської погоді. Організм вже вимагав горизонтальності на теплому пісочку Коси, але вранці, розсунув штори і, побачивши сіру плаксивість на небі, ми вирішили вибрати ці два місця. Про них майже нічого або більш ніж скромно згадує путівник. Самі ж виловили ці дві назви з одного відкликання, де люди написали, що Шаак і Гердауен - «два найяскравіших враження поїздки». Про Шаак (18-й за рахунком Орденский замок в Пруссії) ми ще вважали з інформаційного листка на ресепшені нашого готелю, туди возять туристичні автобуси. Ну, ми і купилися.

Чи не проїхати замок нам допомогла його власна величезна напівзруйнована стіна, по якій ми і ідентифікували Шаак. На дорозі назва самого селища ми не бачили. Потім на узбіччі намалювався плакат пропонує відвідати Музей інквізиції. і послуги кінної їзди та стрільби з лука. У кріпосної стіни з величезних каменів - парковка. Не встигли вилізти з машини, як до нас підбігає пацан років 12. Самого що ні на є антигламурного виду - брудні треники, засалена куртка. І вимагає по 100р. за вхід. Ми його трохи потрясли питаннями «за що платимо?» І з'ясували про «огляд підвалу тортур» і «походити і оглянути сам замок зсередини».

Пацан нас довів до вузького лазу вниз, куди по вузьких сходах ми і спустилися в підземелля. Внизу кілька підвалів, освітлених голими електричними лампочками на проводах, сиро, холодно, холодно. Страшнувато. Скрізь розставлені знаряддя тортур типу колодок, ящиків з вбитими цвяхами, трону з шкіряними ременями на місці зап'ясть і щиколоток і іншого. Десь лунко капає вода. Як сильно вразлива натура я не люблю такі штуки, тому огляд підземелля ми закінчили досить швидко, хоча чоловік встиг посадити акумулятор на фотозйомку. Для повноти відчуттів явно не вистачало якогось артистичного оформлення тортур антуражу у вигляді льодових завивань і зловісних фігур в чорних клобуках. Читали, що так розважають автобуси, але, мабуть, не поодиноких туристів.

Так, пішли всередину замку і отетеріли ... Ступінь зруйнованості «замку» - 90%, всередині збережених кімнат - купи сміття, битої цегли, якогось ганчір'я. Цілих приміщень взагалі немає компонента не вистачає стіна, або вибиті вікна. Ми піднялися по старій і досить-таки небезпечною сходами нагору. Не хотілося ухнути вниз разом з прогнилої статевої дошкою. Дивитися, по суті, нема на що. Врослі дерева корінням вивертають цеглини на залишках стін. Не збереглося майже нічого. Нічого. Все порушене.

Спустилися і вийшли в замковий двір. Він овальний, оточений крупнобулижніковой стіною, всередині такі ж господарські будівлі. На зеленій травичці живописно паслися великі гуси, один з одним фліртували біленькі коза з козликом, якийсь чоловіка назустріч нам вів м'язистого коня, біля сараю люди в чернечих рясах викладали на грубий дерев'яний стіл глиняні сувеніри. А над зубчастими залишками стіни низько пролетів літак (аеропорт Храброво тут поруч) і я зуміла зробити цей кадр. В цілому вся ця картина сподобалася нам набагато більшого двох попередніх «оглядів».

Цікаво, яку «основу» під обгрунтування «інквізиторських тортур підвалів», тут розповідають вразливим туристам J. Шаак входив в Кенігсбергськая комтурство і був резиденцією керівника землею Земланд - ландфогта (Орденське територіальне і владне розподіл). Замок оточували ремісничі поселення і в його форбурга розташовувався рибний склад. Може там катували рибу? Або рибалок? J ...

Спочатку Шаак залишив нас в певне розчарування. Після Інстербурзький замку ми були налаштовані аж ніяк не на меншу. Але потім невдоволення зникло, враження впорядкувати, і замок Шаак згадується як специфічне пригода. Напевно, варто радіти вже тому, що ці руїни (як і замок Інстербург) в приватних руках, і що люди намагаються зробити неможливе - їх відродити і зробити з них музеї.

Приватні гіди

Народний екскурсовод 10 екскурсій

Куршська коса, частина 1

Там, де бурштин

Бурштиновий полон. Подорож по Східній Пруссії (Калінінград і область). частина 3