8000 років тому європейці були темношкірими - фактрум

Доповідь, представлений на 84-й щорічній зустрічі Американської асоціації фізичної антропології, дає більш чітке уявлення про еволюцію в Європі. Він суперечить поширеній думці, що шкіра людей була світлою десятки тисяч років тому, за часів переселення народів з Африки і Близького Сходу в Європу. Вважається, що сонце, яке світить в Європі не настільки яскраво, поряд з більш короткими днями сприяло освітленню шкіри. Але тепер вчені вважають, що це не зовсім так.

Нове дослідження порівнює геноми останків людей, знайдених під час археологічних розкопок по всій Європі, з геномом 83 сучасних європейців, йдеться в доповіді Енн Гіббонс для журналу Science. Йен Метісон, науковий співробітник Гарвардського університету, виявив п'ять генів, пов'язаних зі змінами в харчуванні і пігментації шкіри, які зазнали природному відбору. Три з цих генів були пов'язані зі кольором шкіри.

8000 років тому європейці були темношкірими - фактрум

Дослідження показало, що 8500 років тому у мисливців і збирачів, які жили на території сучасних Іспанії, Люксембургу та Угорщини, була темна шкіра. Генів SLC24A5 і SLC45A2. визначальних депігментацію шкіри, у них не знайшли. Коли перші землероби з країн Близького Сходу прибутку в Європу, вони принесли з собою гени світлої шкіри. Змішування з південними європейцями сприяло поширенню цих генів, поки 5800 років тому вони не стали переважаючими в Європі.

Це ж дослідження відстежує зростання і переносимість лактози. Виявилося, що ген, який відповідає за високий зріст, з'явився у північних та центральних європейців близько 8000 років тому. Джордж Перрі, антропологічний генетик, розповів Science, що дослідження дає «набагато більш детальну картину того, як працює природний відбір». Хоча гени не можуть визначити, якою мовою говорив чоловік, дослідники стверджують, що їх висновки можуть вплинути на дискусію про походження індоєвропейських мов.

8000 років тому європейці були темношкірими - фактрум

Індоєвропейські мови включає в себе більше 400 мов - як сучасні, такі як англійська та польська, так і стародавні, наприклад хетський і санскрит. Мова басків, на якому говорять в південно-західній Франції і на півночі Іспанії, що не індоєвропейський і, можливо, єдиний збережений релікт, що належить до більш раннім мов. Лінгвісти давно обговорюють, чи прийшли в Європу індоєвропейські мови разом з мігрантами з країн Близького Сходу або з будь-якої іншої групою. Раніше дослідники вважали, що індоєвропейські мови поширилися близько 8500 років тому, коли перші землероби з Близького Сходу (сучасна Туреччина) привезли їх в Європу.

Ще 5000 років тому організм європейців не міг засвоювати молоко

Антропологи визначили, що, як уже було відомо, європейські мисливці-збирачі вісім тисяч років тому не могли переварювати коров'яче молоко. Однак такої здатності були позбавлені і мігранти неоліту - як землероби з Близького Сходу (7800 років тому), так і скотарі ямної культури (що прийшли зі східних степів 4800 років тому). У них був відсутній ген переносимості лактози. Цей ген поширився по Європі тільки 4300 років тому, вже в бронзовому столітті.

«Наші результати показують перехід до більш світлої пігментації шкіри мисливців, збирачів і хліборобів, але, що дивно, повна відсутність переносимості лактози, - каже професор Інституту Землі Дублінського університетського коледжу Рон Пінхас, - це означає, що ці стародавні європейці мали домашніх тварин, таких як корови, кози і вівці, але у них ще не виробилася генетична толерантність до вживання молока ссавців у великих кількостях ».

Сподобався пост? Підтримай Фактрум, натисни: