33 водоспаду в Лазаревському районі сочи, урочище Джегош

Коли Олімпійський парк і Червона поляна вже відвідані, під приціл відпочиваючих потрапляють менш знамениті місця. Одним з найбільш популярних варіантів є екскурсія на 33 водоспаду. Крім усього іншого, ця екскурсія ще і не дуже дорога і займає не весь день, а лише другу його частину. Все райдужно, але це тільки на перший погляд. Але про все по порядку. Екскурсія на 33 водоспаду була однією з найбільш незвичайних у нашому невеликому подорожі на чорноморське узбережжя Росії. Справа в тому, що відвідати це чудове місце ми вирішили самостійно, без допомоги турфірм і екскурсоводів. І в той самий момент, коли ми прийняли це рішення, ми забезпечили собі запам'ятався найбільше похід нашої відпустки.

Як самостійно доїхати на 33 водоспаду

УВАГА! Розклад може змінюватися.

Між зупинкою і місцем призначення нашого походу пролягають 5 км шляху спочатку по рівному асфальту і потім по грунтовці. Йшли ми довго і сумно. Як уже повелося в цьому "стомленому сонцем" місці сонце нас зовсім не балував. Ми йшли вздовж долини річки Шаху, а навколо нас суцільно пагорби і тільки смуга асфальту.

33 водоспаду в Лазаревському районі сочи, урочище Джегош

Відсутність вказівників і просто ознак будь-якої життя теж не додавали оптимізму. Кілометра через два ми зустріли якийсь об'єкт з охоронцем, який на наше запитання махнув на дорогу і передрік нам ще 3 км шляху. Подорож затягувалася, ентузіазм нашого міні загону був уже на нулі, коли на нашому шляху виник ось такий гранітний камінь, який повідав нам, що колись тут було поселення знаменитого адигського роду Мугу.

Дуже скоро асфальт закінчився і почалося бездоріжжя, розбавляємо забитими наглухо трактирами.

Ніде було ні поїсти, а ми вже порядком зголодніли, ні запитати дорогу. Лише напівдикі корови і розбита вчорашнім дощем дорога.

33 водоспаду в Лазаревському районі сочи, урочище Джегош

Дорога виринула з лісу і перетворилася в покладений бетонними плитами тракт. В кінці шляху миготів знак, за яким не було ні тільки водоспадів, а й самої дороги.

Не довго думаючи, ми пірнули в ворота зліва з загрозливим знаком "Приватна територія, прохід заборонено." Заводські резервуари зліва і радянські цегляні будівлі, пофарбовані білою фарбою. Двоє чоловіків вказали нам на іржаву хвіртку, пройшовши через неї ми потрапили в цивілізацію. І тут мана розсіялася. Заводські резервуари виявилися форелевим господарством, а дорога закінчилася саме у 33 водоспадів. Пройшовши через ряди нудьгуючих продавців сувенірів і домашніх вин, ми опинилися у мети нашого походу - пам'ятки 33 водоспаду.

Екологічний маршрут - 33 водоспаду

Заплативши екологічний збір в 100 рублів ми тут же відчули перший плюс того, що не стали брати екскурсію. Всі 33 водоспаду були в нашому повному розпорядженні. Ніхто не потурбував наше усамітнення з цим чудовим місцем, просто туристів привозять сюди близько трьох годин дня, тому до цього часу на водоспадах ні душі.

33 водоспаду в Лазаревському районі сочи, урочище Джегош

Перший водоспад найвищий з усього каскаду. Його висота становить 10,5 метрів. Якщо ви поїдете на 33 водоспаду в складі екскурсійної групи, то ви дізнаєтеся, що цей водоспад приносить удачу, якщо встати під його струменя з головою, а п'ятий водоспад називається "грошовий". Але, оскільки ми приїхали сюди самі по собі, ми нічого цього не знали і все водоспади і водоскат здалися нам по своєму красиві і чарівні.

Ми опинилися в чудовому місці. Каскади водоспадів і порогів оточені чагарниками самшиту колхидского, що росте в цих місцях. Правда, як і в тисо-самшитовою гаю весь самшит був з'їдений вогнівкою. Вологість, притаманна субтропічного лісі, забезпечила весь ліс мохами, обліпили всі дерева. Це занурила нас у справжню російську казку.

Сама екскурсійна стежка не дуже велика, саме з цієї причини екскурсоводи зазвичай дають на огляд водоспадів не більш однієї години, це до речі другий мінус, ми в часі були обмежені. Самі водоспади по обидва боки обладнані дерев'яними сходами з переходами між ними, мається на увазі, що по правій стороні піднімаються, по лівій спускаються, про що недвозначно повідомляють нам намальовані стрілочки. Тут криється третій мінус - справа в тому, що драбинки вузькі і місцями слизькі і на них складно розійтися з кимось ще, тому водоспади оглядають суцільним потоком, не затримуючись на одному місці, щоб помилуватися. Манерою огляду 33 водоспаду дуже схожі на Медові водоспади Північного Кавказу.

33 водоспаду в Лазаревському районі сочи, урочище Джегош

Але є і незаперечний плюс у відвідуванні таких місць навесні. Струмок Джегош, який є основою 33 водоспадів харчується підземними джерелами і відкритими притоками, потік яких пересихає в літню пору. Таким чином водоспади повноводні тільки навесні і восени. Тому багато туристів побувавши в цьому місці влітку залишаються розчаровані.

А як тут дихається! Якщо закрити очі, можна уявити як ти п'єш це повітря як найчистішу гірську воду з джерела. Тут дихається на повні груди.

Водоспадів дійсно 33, але не всі вони відкриті для відвідування.

33 водоспаду в Лазаревському районі сочи, урочище Джегош

Як і у кожного майже містичного місця, у 33 водоспадів теж є своя легенда, яка свідчить, що з'явився в тутешніх місцях велетень, він не любив людей і всіляко їм заважав. Одного разу спадкоємцю роду Мугу, хлопцеві на ім'я Гуч, уві сні з'явився дід, який дав пораду як позбутися від велетня, він порадив поставити бочки з медом в те місце, де любив проходити велетень. Вранці, коли велетень запустив лапи в бочки з медом на нього налетів рій диких бджіл, в переляку велетень побіг по горі. Він зробив тридцять три кроку, виконавши в скелі ступені, а нагорі чекав його Гуч, який убив велетня ударом меча. Тріснула скеля в місці, куди впав велетень і з розлому потік струмок, який кинувся потоком за цими тридцяти трьома ступенями.

В одному місці дерев'яний поміст був повалений зсувом, але думається до сезону все відновлять, внизу ми бачили свіжі балки.

Ось ми добралися до самого верхнього з доступних водоспадів, далі облаштована стежка закінчується, але оскільки ми тут одні, можна трохи побешкетувати і прокрастися за стежку. Трохи піднявшись вгору вже по-справжньому опиняєшся в дрімучому лісі.

33 водоспаду в Лазаревському районі сочи, урочище Джегош

Здалося сонце, освітивши листя.

Дика природа заворожує.

Дорога назад, захід у Головінка

Але пора повертатися назад. Ще трохи постоявши біля водоспаду, останнього з доступних, ми рушили вниз і якраз вчасно. Коли ми спустилися, приїхали перші туристи. Їх сюди доставляють на автомобілях ГАЗ-66, прямо у відкритому кузові. Вибір припав на ці автомобілі не випадково, але про це пізніше. Одна за одною підійшло кілька машин, звідки вивантажився туристичний десант. Ну а ми порядком зголоднівши сіли перекусити в єдиному працюючому кафе. Два чебурека і чай обійшлися нам в 250 рублів.

33 водоспаду в Лазаревському районі сочи, урочище Джегош

Думка про те, що нам належить зворотний шлях пішки до Великого Кичма нас абсолютно не радувала, і ми поговоривши з водіями туристичного таксі за скромну плату в 100 рублів з людини обзавелися місцем в кузові. Дочекавшись туристичну групу і розмістившись разом з усіма в кузові ми рушили. І тут стало зрозуміло, чому туристів возить ГАЗ-66 з відкритим бортом. Це родео. Дорога назад проходить не вздовж долини річки Шаху, а по її руслу. Річка Шаху гірська і до літа її потік зовсім слабшає, навесні справи йдуть гірше, але якщо не весь шлях, то більшу його частину ми виконали саме по руслу річки. В кузові відчувається кожна купина і кожен камінь, а ще понад норму відчувається швидкість. Нас базікало як оселедець в бочці. Ми підстрибували на купині і бовталися на віражах. 100 рублів і козуб дитячих емоцій в подарунок.

На зупинці висить розклад, яке повідомило нам, що наш автобус до Головінка пішов 15 хвилин тому, а наступний приїде через годину. Скориставшись дружелюбністю місцевих жителів ми зловили попутку і через 15 хвилин вже були в Головінка. Ще 5 хвилин пішки і ось уже знайома церква.

І тут же, майже навпроти церкви Їдальня №1. Замерзлі і втомлені ми, як метелики на вогник, полетіли в цю їдальню. У закладі було порожньо, але нас зустріли як рідних. Включили кондиціонер щоб ми зігрілися і телевізор, щоб фоніл. Нам принесли справжні домашні порції їжі. Все було смачно і недорого.

33 водоспаду в Лазаревському районі сочи, урочище Джегош

Останнім подарунком за наші сьогоднішні поневіряння став захід. В очікуванні електрички ми стали свідками кінця дня. Хмари, що терзали нас весь день розсіялися над морем. Червоне сонце осяяло горизонт, пофарбувавши все в пурпурні тони. Шум прибою, і хвиль, накочувалися на гальку. Сонце повільно тонуло в темніючому море.

33 водоспаду. Лазаревський район Сочі.

Велике вам дякую. Ми пішли по Вашому шляху і залишилися неймовірно задоволені. Я божевільна рада, що ми не взяли екскурсію, а вирушили самі, тому що емоцій від неймовірних видів - мільйон. Ще раз величезне - преогромное спасибі за такий розгорнутий розповідь з фотозвітом - допоміг неймовірно!)

Дякую за статтю. Ви надихнули нас відправитися туди своїм ходом. З електрички нам пощастило-відразу потрапили на автобус, а з автобуса нас відразу ж підкинули на машині місцеві винороби :) Пішли ми далеко за обладнаний майданчик на водоспадах і залишилися в повному захваті. Всім раджу. На зворотному шляху пішли пішки до зупинки, а поке чекали автобуса, викупалися в річці - охололи :) Це було, що треба! Загалом, спасибі за статтю! Бракує тільки у вас фото з розкладом автобуса. Якби можна було прикріпити фото, я б прибила. А так все докладно і зрозуміло написали.